وی ادامه داد: توسعه ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی و رفع کاستی ها در ارتباطات از ضرورت هایی است که با برگزاری این دوره آموزشی تلاش می شود با افزایش دانش روابط عمومی، ضعف ها و کاستی ها را برطرف کنیم.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در این دوره آموزشی موضوعاتی از جمله اصول کاربردی ارتباطات انسانی، مثلث طلایی ارتباطات انسانی، تست مهارت های ارتباطی، اصول طلایی تشریفات، مراحل اجرایی مدیریت تشریفات، استانداردهای تشریفات بازدید، استاندارد های تشریفات گردهمایی و استاندارد های تشریفات نمایشگاه مطرح شد.
هم چنین احمد یحیایی ایله ای مدرس حرفه ای ارتباطات در این کارگاه آموزشی دو روزه گفت: زیر بنای فعالیت روابط عمومی اخلاق و مهم ترین فضیلتی که مسئولان و کارشناسان روابط عمومی باید داشته باشند، تواضع و فروتنی است.
وی هنر روابط اجتماعی را انعطاف پذیری عنوان کرد و افزود: ارتباط مطلوب رابطه ای دوطرفه و دو سویه است که باید انتقاد پذیر ، انعطاف پذیر و مشارکت کننده در اجرای برنامه ها باشند.
وی تاکید کرد: روابط عمومی باید ارتباط گر بوده و با مخالفان رابطه برقرار کرده و با دعوت از آن ها نظرات آن ها را نیز بشنود.
یحیایی ایله ای ادامه داد: روابط عمومی باید ارتباطات چهره به چهره را افزایش دهد و با حضور در میان مخاطبان ، شنیدن نقد و نظر ها صدای آن ها را به مسئولان برساند.