به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی احمد دیناری در سمینار "هوشمند سازی هتل ها" از طریق سیستمهای نوین فیبر نوری و تلویزیون های تعاملی که در هتل درویشی مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: زمانه تغییر کرده لذا ما هم بایستی تغییر کنیم و به سمت هوشمند سازی واحدهای اقامتی پیش برویم، آنچه در تاسیسات گردشگری به ویژه واحدهای اقامتی به میهمانان عرضه می شود خاطره و تجربه است و برای اینکه بتوانیم تجربه و خاطره ای شیرین و تکرار نشدنی را رقم بزنیم بایستی از تجهیزات با کیفیت ،به روز وخوب و در حقیقت "عناصر اعتماد زا" برای مشتریان استفاده نماییم.
دیناری ادامه داد: هوشمندسازی هتل ها نتایج و اثرات خوبی برای واحدهای اقامتی خواهد داشت که برخی از آنها عبارتند از : افزایش کیفیت خدمات و در نتیجه افزایش بهره وری، سرعت در ارائه خدمات، قدرت انتخاب برای میهمانان و مدیریت برنامه ها و خواسته ها، ایجاد مزیت رقابتی پایدار و در حقیقت یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا بودن، کاهش و کنترل هزینه ها و افزایش بهره وری و در نهایت رضایت میهمانان و حفظ و آنها که خروجی اصلی و نهایی آن افزایش درآمد برای واحدهای اقامتی در بازار پر رقابت امروزی خواهد بود.
دیناری تاکید کرد هوشمندسازی هتل ها در حقیقت ابزار و یا استراتژی بازاریابی نوین در بازار امروزی است که بایستی کلیه مدیران تاسیسات گردشگری به سمت و سوی آن پیش بروند تا ضمن صرفه جویی در هزینه ها و افزایش سرعت ارائه خدمات در واحدهای اقامتی بتوانند به ارتقای جایگاه خود در بازار گردشگری دست یابند.
وی در پایان اشاره کرد با توجه به اینکه یک سوم واحدهای اقامتی رسمی کشور در استان خراسان رضوی و به صورت خاص مشهد مقدس قرار دارند، همواره واحدهای اقامتی این شهر در هوشمندسازی هتل ها و استفاده از ابزارهای نوین بازاریابی پیشگام و پیشقدم بوده اند.